SCHIPHOL TAXI SERVICE
Buiten de vooraf besproken kosten komen geen extra kosten. Echter zijn er situaties dat extra kosten in rekening mogen brengen.. Bent u niet klaar voor vertrek op het moment dat onze chauffeur bij u voor de deur staat, gaat er na 10 minuten een wachttarief gelden. Dit is een noodzakelijke maatregel omdat wij, zoals u zich kunt voorstellen, te maken hebben met een strakke planning en gemaakte kosten. Heeft u bij ons een afspraak vanaf Schiphol dan zijn wij, als u ingecheckte bagage heeft, ongeveer een uur na landing op Schiphol. Bent u in deze tussen tijd klaar om te vertrekken zijn er geen extra kosten echter ook hier geldt mocht u een koffer kwijt zijn of u wilt nog met familie/vrienden nog iets drinken op Schiphol dan rekenen wij een wachttarief. Mocht u alleen reizen met handbagage zijn wij een haf uur na landing op Schiphol. Soms blijkt dat de bagage toch ingecheckt moet worden zonder dat wij het weten. Mocht dit extra wachttijd veroorzaken zijn wij wederom genoodzaakt wachttarief in rekening te brengen. Het gestelde wachttarief bedraagt €40,- per uur. Ter info: In de praktijk wordt zelden een wachttarief gerekend!
Daarnaast kan er gebruik worden gemaakt van onze meetingpoint service. Onze chauffeur komt u dan bij het meetingpoint ophalen met een naambordje. Voor deze service brengen wij €10,- in rekening.
Indien u op rekening wenst te rijden brengen wij administratiekosten in rekening. Voor meer informatie hierover kunt u mailen naar
Het ophalen vanaf Schiphol werkt gemakkelijk. U geeft bij het reserveren aan ons de volgende informatie door, Aankomstdatum, aankomsttijd, vluchtnummer en uw mobiele telefoonnummer. Onze chauffeurs houden ten alle tijden uw vlucht in de gaten, dus ook bij vertraging weten wij dit tijdig. Zodra u bent aangekomen op Schiphol en u heeft ingecheckte bagage zijn wij ongeveer een uur na landing op Schiphol. U kunt bij het reserveren aangeven dat u liever eerder opgehaald wilt worden, echter mocht u dan niet klaar zijn gaat er wel een wachttarief in van €40,- per uur. Onze ervaring leert dat u met naar de gate taxiën, paspoort controle en koffers ophalen gemiddeld wel een uur bezig bent. Er zijn een paar landen waarbij wij 1,5 a 2 uur na landing op Schiphol zijn (ook hier kunt u aangeven dat u liever eerder opgehaald wilt worden maar let op het wachttarief!) Dit zijn Suriname, Nederlandse Antillen en de Verenigde Emiraten. Onze ervaring is dat het bij deze vluchten gemiddeld 1,5 a 2 uur in beslag neemt met alle handelingen op Schiphol. Reist u alleen met handbagage? Dan zijn wij ongeveer een half uurtje na landing al op Schiphol.
Zodra het vliegtuig aangekomen is op Schiphol krijgt u of een SMS of telefoontje van de chauffeur. Hier staat in bij welke vertrekhal af te spreken en het kenteken van de taxi. Als u naar buiten loopt bij de aankomsthallen met u koffers neemt u de roltrap of lift OMHOOG naar de vertrekhallen. De chauffeur heeft inmiddels duidelijk aangegeven bij welke vertrekhal hij staat te wachten. Dit kan zijn, vertrekhal 1 uitgang G of H. Vertrekhal 2 uitgang E of F. Vertrekhal 3 uitgang A,B of C. De andere mogelijkheid is om af te spreken bij het meetingpoint op Schiphol Plaza, als u bijvoorbeeld een klant, collega, directeur wilt laten ophalen of u vind het zelf gewoon prettiger om daar opgehaald te worden. De extra kosten hiervoor bedragen €10,-
Bij Taxi Exclusive doen wij niet aan deeltaxi’s. Als u bij ons een taxi boekt zit u niet met vreemde mensen in de taxi. Gewoon rechtstreeks vanaf uw voordeur naar Schiphol of andersom. Natuurlijk is het wel mogelijk als u met familie of vrienden met de taxi naar Schiphol gaat dat de taxi langs meerdere adressen rijd om u vrienden of familie op te halen.
De wettelijke regelgeving met betrekking tot het gebruik van kinderzitjes is in een taxi anders. Kinderen kleiner dan 1.35 meter hoeven achterin een taxi niet in een kinderzitje of op een stoelverhoger vervoerd te worden. Voorin een taxi is het gebruik van een kinderzitje of stoel verhoger wel verplicht voor kinderen kleiner dan 1.35 meter. Uiteraard begrijpen wij dat u er voor kiest om uw kinderen wel veilig in een kinderzitje te plaatsen. Wij kunnen gratis kinderzitjes aanbieden. Echter hebben wij maar een beperkt aantal zitjes en kunnen wij niet garanderen dat er 1 ter beschikking is.
Als u bij ons een Schiphol taxi reserveert en u heeft een bevestiging gehad kunt u er bijna 100% vanuit gaan dat de Schiphol taxi komt voorrijden op het juiste tijdstip. Het kan weleens voorkomen dat de Schiphol taxi 5 minuten later is maar dan laten wij dit voor aanvang van het afgesproken tijdstip netjes weten zodat u niet in de stress zit of de taxi wel of niet komt. Wij zeggen dan ook alleen maar JA tegen een reservering als wij er zeker van zijn dat de Schiphol taxi ook daadwerkelijk op tijd kan zijn. Wij zeggen liever nee tegen een reservering dan ja met alle gevolgen van dien. Kortom als wij uw Schiphol taxi bevestigen kunt u er vanuit gaan dat de Schiphol taxi netjes komt voorrijden op het afgesproken tijdstip
Als geen ander snappen wij van Taxi Exclusive dat een vakantie of zakenreis veel stress kan opleveren. Ook is er vaak onzekerheid of de geboekte taxi wel op tijd zal arriveren. Om deze onzekerheid bij u weg te nemen bieden wij de volgende service aan. Een dag voor vertrek kunt u kosteloos controleren of de rit goed bij ons op de planning staat. Klikt u hier om te controleren of uw rit correct in de agenda staat bij ons.
Uiteraard kan het in bijzondere gevallen gebeuren dat u de taxi wilt annuleren. Indien u de taxi maximaal 4 uur, voor de afgesproken tijd annuleert, dan is dit kosteloos. Indien u binnen de 4 uur annuleert brengen wij €45,- annuleringskosten in rekening. Echter, wanneer onze chauffeur al richting het afgesproken adres onderweg is, of al op de afgesproken locatie aanwezig is, zijn wij genoodzaakt de afgesproken ritprijs volledig in rekening te brengen.
BETALINGEN
Voor de zakelijke markt is er de mogelijkheid om op rekening te rijden. Als u als bedrijf veel gebruik maakt van taxi’s voor bijvoorbeeld uw klanten, gasten of (buitenlands) personeel dan realiseren wij zich ons bij Taxi Exclusive dat u de betalingen het liefst in eigen beheer heeft. U heeft toch ook liever iedere maand èèn overzichtelijke factuur In plaats van allemaal aparte bonnen die uw werknemers komen declareren iedere maand? Tevens leveren wij ook extra diensten aan voor de zakelijke rijder. U moet hierbij denken aan bijvoorbeeld een flesje water in de taxi bij aankomst op Schiphol, onze chauffeurs staan met u bedrijfsnaam bij de aankomsthallen te wachten, chauffeurs in pak en ga zo maar door. Voor meer informatie over onze zakelijke dienstverlening kunt u geheel vrijblijvend contant met ons opnemen.
Het komt vaak genoeg voor dat u een rit wilt betalen voor iemand anders. Dit is vooraf mogelijk per factuur. De extra kosten hiervoor bedragen €4,-. De factuur dient voldaan te zijn op het moment van de rit.
BEREIKBAARHEID TAXI CENTRALE
Het komt vaak voor dat de telefoon bij ons rood gloeiend staat. Uiteraard doen wij altijd ons best om iedereen te woord te staan. Helaas komt ook weleens voor dat wij niet de telefoon kunnen beantwoorden of terug kunnen bellen. Excuus daarvoor. Mocht u er niet doorheen komen, stuurt u ons alstublieft een email of plaats via de website uw reservering of vraag door. Tussen 08:00 uur en 20:00 uur krijgt u gemiddeld binnen een uur reactie.
Als u tussen 08:00 uur en 20:00 uur geen bevestiging heeft ontvangen van uw reservering of reactie op uw offerte aanvraag kan het zijn dat uw aanvraag niet binnen gekomen is. Het gebeurd ook geregeld dat onze reactie in uw SPAMBOX terecht gekomen is.